Fundación Repsol e a Compañía de Branca Marsillach viaxan á Coruña co seu teatro para persoas con discapacidade

• Os Pasos, de Lope de Rueda percorrerá seis cidades españolas de febreiro a xuño de 2016.
  • Por terceiro ano consecutivo, a actriz galega Adela Estévez forma parte do elenco.
  • No evento participarán Voluntarios Repsol que, por primeira vez na Coruña, faranse cargo dos talleres de improvisación.
Fundación Repsol y la Compañía de Blanca Marsillach viajan a A Coruña con su teatro para personas con discapacidad

Fundación Repsol e a Compañía de Teatro de Branca Marsillach únense por oitavo ano consecutivo para levar a seis cidades españolas o seu proxecto Taller de teatro adaptado para persoas con discapacidade intelectual. A obra elixida para esta edición, Os Pasos, de Lope de Rueda, poderá verse na Coruña o 16 de marzo na sede de A Fundación ás 10:30 da mañá.

Esta peza, que se estreou o 8 de febreiro en Cartaxena con gran éxito entre o público asistente, estará de xira por España ata xuño de 2017, visitando ademais Bilbao, Valladolid, Tarragona e Madrid.

Para esta representación contarase, por primeira vez na Coruña, coa participación de voluntarios Repsol, que colaboran no acompañamento e asistencia ás persoas con capacidades diferentes, así como no apoio á dirección do taller interactivo, que ten lugar despois da función, realizando con eles diferentes exercicios de improvisación teatral. Para esta actividade, os voluntarios reciben unha formación previa, onde se familiarizan co teatro inclusivo.

Este é o terceiro ano que actores profesionais con e sen discapacidade comparten as táboas: a actriz galega Adela Estévez e Miriam Fernández, dúas actrices con discapacidade, volven unirse ao actor e director Xabier Olza neste proxecto. Como en anteriores ocasións, o elenco interpretará unha peza teatral para dar paso, unha vez finalizada esta, á participación do público: os asistentes teñen a oportunidade de subir ao escenario para improvisar as escenas máis divertidas da obra.

Os Pasos, de Lope de Rueda son pequenas pezas cómicas de raizame popular, con sinxelas estruturas argumentais nos que a picaresca xoga un papel principal. Para este proxecto elixíronse tres dos máis divertidos: A Terra de Jauja, Pagar ou non Pagar e A Máscara. Na Terra de Jauja, dúas pícaros famentos aprovéitanse da inxenuidade dun bo home provisto dun suculento xantar para, de maneira enxeñosa e divertida, deixarlle sen bocado algún.

Pagar e non Pagar pola súa banda, expón un divertido conflito no que un astuto ladronzuelo utilizará as súas malas artes para facerse pasar por un caseiro que ha de recibir o pago dun arriendo, aínda que non todo acabará como el planeábao. Por último, na Máscara, o achado dunha máscara de entroido desembocará nunha rocambolesca historia de espíritos, bruxerías e chanzas diversas á conta do candor dun asustadizo mozo.

A colaboración de Fundación Repsol e Varela Producións iniciouse en 2010 co primeiro programa de teatro adaptado no que se presentou a obra O reino da terra, de Tennessee Williams. Desde entón, máis de 10.000 persoas beneficiáronse deste proxecto de teatro adaptado para persoas con capacidades diferentes, que fomenta a integración deste colectivo a través da cultura. En 2014 decidiuse dar un paso máis e estreouse no Teatro A Latina Eu báixome na próxima, e vostede? cun elenco de actores con e sen discapacidade, e en setembro de 2015 chegaron a realizar unha tempada no Teatro Fernán Gómez.

FUNDACIÓN REPSOL:

Para Fundación Repsol, contribuir a la integración social de las personas con discapacidad es uno de los objetivos en los que está más comprometida y, para ello, trabaja en iniciativas que abarcan la educación, la cultura y el deporte, promoviendo actividades inclusivas que lleven a la integración total de este colectivo en un marco de igualdad de oportunidades.

Para Fundación Repsol, contribuír á integración social das persoas con discapacidade é un dos obxectivos nos que está máis comprometida e, para iso, traballa en iniciativas que abarcan a educación, a cultura e o deporte, promovendo actividades inclusivas que leven á integración total deste colectivo nun marco de igualdade de oportunidades.