Aceptar.

Dez anos dos Talleres de teatro adaptado da Compañía de Branca Marsillach e Fundación Repsol

• Hoxe preséntase na Coruña a obra Véndese Ático durante a súa xira que pasará por cinco cidades españolas.

Fundación Repsol e a Compañía de Teatro de Branca Marsillach presentaron hoxe na Coruña a décima edición do seu proxecto Taller de teatro adaptado para persoas con discapacidade intelectual baixo o lema “Diversidade a Escena”. Con motivo do décimo aniversario búscase reivindicar o papel profesional das persoas con discapacidade no mundo da interpretación.

A representación tivo lugar na Fundación Barrié e ademais contou coa presenza Luisa Roldán, xerente da área Social e de Voluntariado de Fundación Repsol e a actriz e produtora Branca Marsillach.

A obra elixida para esta edición é Véndese Ático unha peza que estará de xira por España desde febreiro a xuño de 2019, visitará ademais da Coruña outras catro cidades: Cartaxena, Bilbao, Tarragona e Madrid.

Este é o quinto ano consecutivo no que actores profesionais con e sen discapacidade compartiron as táboas: Adela Estévez e Miriam Fernández, dúas actrices con discapacidade física, uníronse ao actor e director Xabier Olza neste proxecto fai cinco anos, e en 2018 uniuse Daniel Cheirabas, actor con discapacidade intelectual.

Como en edicións anteriores, o elenco interpretou unha peza teatral para dar paso, unha vez finalizada ésta, á participación do público: os asistentes teñen a oportunidade de subir ao escenario para improvisar as escenas máis divertidas da obra.

Adolfo Marsillach dedicou Véndese Ático, segundo as súas palabras, a todas as mulleres que conviviron comigo, e a todos os homes que agora conviven con elas”. El mesmo afirmou despois que tal sentenza non era senón unha chulería, pero que lle puido a “ voluptuosidade de facer unha frase”. O texto de Marsillach presenta a un exmatrimonio e as novas relacións que cada membro establece tras este delicado e novo transo. E aínda que na versión orixinal aparecen diversos personaxes que acompañan aos catro protagonistas, esta montaxe céntrase nos catro principais: Andrés e Marta, anteriormente casados, e Lola e José Joaquín, actuais parellas de ambos. E comprobaremos como as parellas recentemente formadas conservan as teimas das vellas, mentres que Marta e Andrés, recentemente divorciados, comparten complicidades e confidencias que non son ben recibidas polos seus novos compañeiros. É dicir, os amantes compórtanse como vellos matrimonios, e os divorciados parecen desexar, por momentos, volver á súa condición anterior. Unha función co selo de Adolfo Marsillach: Irónico, intelixente, elegante, e con gran sentido do humor.

A colaboración de Fundación Repsol e Varela Producións iniciouse en 2010 co primeiro programa de teatro adaptado no que se presentou a obra O reino da terra, de Tennessee Williams. Desde entón, máis de 10.000 persoas beneficiáronse deste proxecto de teatro adaptado para persoas con capacidades diferentes, que fomenta a integración deste colectivo a través da cultura. En 2014 decidiuse dar un paso máis e estreouse no Teatro A Latina Eu báixome na próxima, e vostede? cun elenco de actores con e sen discapacidade, e en setembro de 2015 chegaron a realizar unha tempada no Teatro Fernán Gómez.

Fundación Repsol

Para Fundación Repsol, contribuír á integración social das persoas con discapacidade é un dos obxectivos nos que está máis comprometida e, para iso, traballa en iniciativas que abarcan a educación, a cultura e o deporte, promovendo actividades inclusivas que leven á integración total deste colectivo nun marco de igualdade de oportunidades.

Para Fundación Repsol a cultura é un elemento crave para a inclusión e por iso, ademais deste programa de teatro, desenvolve outras iniciativas como talleres literarios, formación artística de persoas con discapacidade intelectual e o proxecto Máis cultura, Máis inclusión cuxo obxectivo é que as persoas con discapacidade participen da cultura, non só como espectadores, senón tamén como creadores e profesionais.