Antón Lopo recibe o Premio de Narrativa Breve Repsol pola súa obra “Extraordinario”

O monfortino foi galardoado na décimo segunda edición do certame con 12.000 euros e coa publicación do seu libro por parte da Editorial Galaxia.

Antón Lopo recibiu na Coruña o Premio Narrativa Breve Repsol en Lingua Galega grazas á súa obra “Extraordinario”, unha novela sólida, atractiva e ben narrada.
O acto tivo lugar na sede da Fundación Paideia Galiza onde ademais de realizarse a entrega ao escritor monfortino, presentouse a obra publicada por Editorial Galaxia, que xa se pode atopar nas librerías.
Ante a presenza de diversos representantes da cultura e a sociedade galega, a director da área Institucional de Fundación Repsol, Gonzalo Vázquez, acompañado do secretario xeral de Política Lingüística, Valentín García, e o director xeral de Galaxia, Francisco Castro, entregou a Antón Lopo os 12.000 euros desta XII edición.

O gañador

Antón Lopo (Monforte de Lemos, Lugo, 1961), escritor, xornalista e editor. Foi durante máis de vinte anos coordinador da "Revista dás Letras”. Como escritor publicou obras de poesía e narrativa. Como poeta é autor de Sucios e desexados (1987), Manual de masoquistas (1990), *Á sombra dous rapaces mexando (1995), Ou libro dous amados (1996), OM (1996) e Pronomes (1998). Dentro da narrativa é autor das novelas As reliquias (1991) coa que gañou o Premio Café De catro a catro, Ou riso de Isobel Hill (2000) Ganga (2001) e Obediencia (2010) coa que obtivo o Premio Manuel García Barros. En xaneiro este ano gañou o VI Premio de Poesía Manuel Lueiro Rey.

Lopo tamén cultivou o teatro, o ensaio no ámbito da investigación literaria e mesmo a tradución.

O Premio Narrativa Breve en Lingua Galega

O Premio Narrativa Breve en Lingua Galega O Premio Narrativa Breve foi creado no 2006 pola refinería de Repsol na Coruña e desde 2010, Fundación Repsol toma a substitución para convocar o premio contando coa colaboración da Secretaría Xeral de Política Lingüística, así como da Editorial Galaxia, a Real Academia Galega e a Asociación de Escritoras e Escritores en Lingua Galega (AELG).
No seu XII edición contou cunha participación de 28 obras orixinais e inéditas cunha extensión mínima de 50 folios e máxima de 120. Estas pezas súmanse ás preto de 400 que participaron en edicións anteriores, convertendo e consolidando ao Premio Narrativa Breve Repsol nun certame de referencia no panorama das letras galegas.
O xurado estivo composto por cinco prestixiosas personalidades das letras galegas: Xoan Babarro, escritor e académico correspondente da Real Academia Galega, Carlos Lema, director de Edicións da Editorial Galaxia, Xosé A. Neira Cruz, gañador do Premio Narrativa Breve Repsol 2017 pola súa obra Ou sono dás sereas, Eli Ríos, escritora e crítica literaria, e Dores Vilavedra, profesora de literatura galega na USC.

Comprometidos coa cultura

Fundación Repsol mantén o seu compromiso co desenvolvemento cultural, colaborando con entidades de referencia e participando en proxectos que impulsan a difusión e creación de cultura. Neste sentido, en Galicia tamén se colabora coa Orquestra Sinfónica de Galicia no programa educativo Son Futuro, co obxectivo de promover o acceso á cultura entre os máis novos a través dun plan de formación musical no que se ofrecen diferentes actividades pedagóxicas.